streda 24. júna 2009

Mladí spotrebitelia sa zahrali na prieskumníkov trhu





Prišli zmeny, prešiel rok a znova prišiel čas žiakov základných a stredných škôl ukázať svoje zručnosti pri tvorbe spotrebiteľských časopisov na konkrétnu spotrebiteľskú tému. Mladí spotrebitelia majú menšiu orientáciu a menej skúseností s výberom a rozhodovaním v množstve ponúkaných výrobkov a služieb na súčasnom trhu. Vlastným samostatným spoznávaním získavajú praktické skúsenosti a preto témou 12. ročníka celoslovenskej a 9.ročníka medzinárodnej súťaže Spotreba pre život bolo „Prezentujeme výsledky svojich spotrebiteľských testov“ (nakupujeme, porovnávame a vyhodnocujeme).

Víťazné družstvá žiakov súťaže Spotreba pre život sa zúčastnili slávnostného vyhodnotenia spotrebiteľskej súťaže 9.-10.6.2009 už tradične na Červenom Kláštore. Do súťaže sa prihlásilo 24 časopisov zo základných a stredných škôl zo Slovenskej, Poľskej a Českej republiky. Ocenenie získalo 6 družstiev zo Slovenska, 1družstvo z Českej republiky a 1 družstvo z Poľskej republiky. Tri najlepšie súťažné časopisy v kategórii stredné školy získali zaujímavú cenu (Stredná odborná škola zo Sniny, Obchodná akadémia z Popradu a Zespol Szkól Ekonomicznych im. Jana Pawla II v Gorliach), exkurziu do Bruselu, a tak možnosť navštíviť Európsku komisiu a parlament a dozvedieť sa viac o tom, ako sa riešia naše európske spotrebiteľské práva.

„Súťažné časopisy zaujali odbornú porotu najmä vlastnými spotrebiteľskými prieskumami zo života mladých ľudí, ako je testovanie salónov krásy, ponuky internetu, reštauračných zariadení, úžitkových módnych výrobkov a cenné vyjadrenia príslušných orgánov na ochranu spotrebiteľa“, vyjadrila sa Mgr. Božena Stašenková, PhD., organizátorka súťaže. Všetky informácie o súťaži Spotreba pre život sú zverejnené na našej webovej stránke www.spotrebiteliask.sk.

Autor: Andrea Stašenková

Žiadne komentáre: